Temat tygodniowy– CHCIAŁBYM BYĆ SPORTOWCEM
W tym tygodniu temat przewodni brzmi: CHCIAŁBYM BYĆ SPORTOWCEM
Na początek zapraszamy wszystkie dzieci do wysłuchania wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Gimnastyka”.
Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.
Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie ma rady!
To dla zdrowia i urody
niezwodne są metody.
Zachęcamy do rozmowy na temat wierszyka:
– Co nam daje gimnastyka?
– Co wykonujemy podczas gimnastyki?
Zabawa ruchowa – rzucanie do celu
Rodzic trzyma kosz/miskę. Zadaniem dziecka jest wrzucenie piłki do kosza.
Zabawa dydaktyczna – Rytmiczne dzielenie.
Dziecko dzieli rytmicznie słowa: gimnastyka (gim-nas-ty-ka), skłony (skło-ny), skoki (sko-ki), przysiady (przy-sia-dy) itp.
Rozmowa kierowana na temat sportu.
Rodzic zadaje dziecku następujące pytania:
– Czy oglądałeś w telewizji lub na żywo zawody sportowe? Jakie?
– Czy znasz nazwiska jakichś sportowców?
Zabawa dydaktyczna „Jaki to sport?”
Rodzic rozkłada przed dziećmi obrazki przedstawiające różne dyscypliny sportowe (piłka nożna, skok w dal, koszykówka, łyżwiarstwo itp), zadaniem dziecka jest rozpoznanie jaki to sport.
Zapoznajcie się teraz z piosenką „Ruch ruch ruch”
„Ruch ruch ruch”
1. Nie siedź w domu, gdy na dworze słońce świeci
Wyjdź na spacer, jak to robią inne dzieci
Zabierz piłkę i skakankę z kąta weź
Pokaż innym, że ty także ćwiczyć chcesz
ref. Na ruch, ruch, ruch jest dzisiaj wielka moda
Więc ćwicz, ćwicz, ćwicz, to dobre jest dla zdrowia
A ruch, ruch, ruch jest twoim przyjacielem
Więc ćwicz, ćwicz w dni powszednie i w niedzielę
2. Nie siedź w domu, gdy na dworze deszczyk pada
W małym deszczu może niezła być zabawa
Włóż kalosze, bo kalosze lubią deszcz
I parasol weź na spacer, jeśli chcesz
ref. Na ruch, ruch, ruch …
Zabawa matematyczna – Segregowanie piłeczek.
Na stole znajdują się piłeczki (wycięte z kolorowych kartek)
tych samych rozmiarów, ale w różnych kolorach. Obok leżą białe kartki (pięć).
Rodzic prosi dziecko, żeby umieściło w obręczach określone piłeczki, np. − w
pierwszej obręczy – różowe, − w drugiej – zielone, − w trzeciej – białe, − w
czwartej – żółte, − w piątej – pomarańczowe. Dziecko segreguje piłeczki pod
względem kolorów. Liczy piłeczki w każdym kolorze. Wskazuje kartkę z największą
liczbą piłeczek, a potem – z najmniejszą. Porównuje liczby piłeczek.
Pora na gimnastykę w formie tańca z
ulubieńcem dzieci Blu
Jako pracę plastyczną proponujemy zrobienie medalu dla najlepszego sportowca.
Dziecko z pomocą rodzica wycina z białej kartki technicznej koło. Następnie całe koło dokładnie smaruje klejem i posypuje kaszą manną lub innym sypkim produktem dostępnym w domu. Na koniec rodzic robi dziurkę i przywiązuje wstążeczkę, tak aby medal można było założyć na szyję.