Przygotujcie stanowisko pracy.
1. Na początku proponuję stworzenie własnej gry planszowej. Całą instrukcję znajdziecie na stronie:
https://rodzinazeszczecina.pl/2017/07/28/zrobmy-sobie-planszowke-diy/
2. Zabawa paluszkowa pt „Czy jesteśmy niscy…”
Czy jesteśmy niscy
(zaciśnijcie dłoń w pięść)
czy też wysocy,
(wyprostujcie kciuk)
czy mamy niebieskie,
(stwórzcie kółko z palca wskazującego i kciuka prawej ręki)
czy brązowe oczy,
(stwórzcie kółko z palca wskazującego i kciuka lewej ręki)
czy nasza skóra jest czarna,
(wykonajcie przed twarzą ruchy okrężne prawą dłonią)
czy też biała
(wykonajcie przed twarzą ruchy okrężne lewą dłonią)
– doskonale wychodzi nam wspólna zabawa!
(wykonajcie dłońmi „młynek”)
3. Wspólne oglądanie z rodzicami zdjęć dzieci z różnych stron świata. Zdjęcia można znaleźć w Internecie. Dostrzeganie różnic i podobieństw między ludźmi. Powiedz, jakie cechy wyglądu i ubioru mają dzieci mieszkające w Afryce, Europie, Azji? Wymień różnice między przedstawionymi na nich dziećmi (kolor skóry, kształt oczu itd.). Odszukaj cechy wspólne – dzieci mają oczy takiego samego koloru jak ja, są takiego samego wzrostu, mają na sobie element ubrania w tym samym kolorze.
Sformułowanie wniosku: Każdy jest wyjątkowy- wygląda inaczej.
4. Zapoznanie się z piosenką pt „Jesteśmy dziećmi”
5. Rozmowa na temat piosenki:
- Czego pragnie każde dziecko?
- Czy każde dziecko jest bezpieczne i szczęśliwe?
- Czy dzieci mające inny kolor skóry, różnią się jeszcze czymś od nas?
6. Spróbujcie nauczyć się pierwszej zwrotki piosenki i razem ją zaśpiewać.
7. Zabawa rozwijająca poczucie własnej wartości – Co mamy wspólnego?
− Wstań i dotknij wszystkich, którzy mają na sobie coś czerwonego.
− Dotknij każdego, kto tak jak ty jest dziewczynką (chłopcem).
− Dotknij każdego, kto ma włosy takiego samego koloru jak ty.
8. Zabawa pt „Lustro”
Rodzic i dziecko siadają naprzeciwko siebie: jedna osoba wykonuje dowolne ruchy, gesty, miny, a druga naśladuje jego ruchy. Następnie zamieniają się rolami.
9. Praca plastyczna „Dzieci z całego świata”.
https://pracaplastyczna.pl/index.php/inne/206-dzieci-z-roznych-stron-swiata
Przygotowujemy sylwety dzieci z twardego brystolu lub tektury oraz podstawki z dwoma nacięciami. Naszym zadaniem jest wykonanie charakterystycznego stroju dla danej postaci np. Eskimosa, Chińczyka, Japonki, Indianina itp. Do wykonania pracy, wykorzystujemy różnorodne materiały i stosujemy różne techniki wg własnej inwencji. Po ozdobieniu postaci, wkładamy nogi sylwety w nacięcia (jedną nogę zaginają do przodu, drugą do tyłu) i przyklejamy od spodu klejem lub taśmą. Gdy sylwety są już dobrze umocowane, możemy wykonać postaciom buty z plasteliny, naszkicować bluzkę, spodnie wyciąć i przykleić na właściwą część sylwety.
10. Relaksacja