ZAJĘCIA SPOŁECZNO- EMOCJONALNE

Przygotujcie stanowisko pracy.

1. Na początku proponuję  stworzenie własnej gry planszowej.  Całą instrukcję znajdziecie na stronie:

https://rodzinazeszczecina.pl/2017/07/28/zrobmy-sobie-planszowke-diy/

2. Zabawa paluszkowa pt „Czy jesteśmy niscy…”

Czy jesteśmy  niscy

(zaciśnijcie dłoń w pięść)

czy też wysocy,

(wyprostujcie kciuk)

czy mamy niebieskie,

(stwórzcie kółko z palca wskazującego i kciuka prawej ręki)

czy brązowe oczy,

(stwórzcie kółko z palca wskazującego i kciuka lewej ręki)

czy nasza skóra jest czarna,

(wykonajcie przed twarzą ruchy okrężne prawą dłonią)

czy też biała

(wykonajcie przed twarzą ruchy okrężne lewą dłonią)

– doskonale wychodzi nam wspólna zabawa!

(wykonajcie dłońmi „młynek”)

3. Wspólne  oglądanie z rodzicami   zdjęć  dzieci z różnych stron świata. Zdjęcia można znaleźć w Internecie. Dostrzeganie różnic i podobieństw między ludźmi. Powiedz, jakie cechy wyglądu i ubioru mają dzieci mieszkające w Afryce, Europie, Azji?  Wymień różnice między przedstawionymi na nich dziećmi (kolor skóry, kształt oczu itd.). Odszukaj cechy wspólne – dzieci mają oczy takiego samego koloru jak ja, są takiego samego wzrostu, mają na sobie element ubrania w tym samym kolorze.

Sformułowanie wniosku: Każdy jest wyjątkowy- wygląda inaczej.

 4. Zapoznanie się z piosenką pt „Jesteśmy dziećmi”

5. Rozmowa na temat piosenki:

  • Czego pragnie każde dziecko?
  • Czy każde dziecko jest bezpieczne i szczęśliwe?
  • Czy dzieci  mające inny kolor skóry, różnią się jeszcze czymś od nas?

6. Spróbujcie nauczyć się pierwszej zwrotki piosenki i razem ją zaśpiewać.

7. Zabawa rozwijająca poczucie własnej wartości – Co mamy wspólnego?

− Wstań i dotknij wszystkich, którzy mają na sobie coś czerwonego.

− Dotknij każdego, kto tak jak ty jest dziewczynką (chłopcem).

− Dotknij każdego, kto ma włosy takiego samego koloru jak ty.

8. Zabawa pt „Lustro”

Rodzic i dziecko siadają naprzeciwko siebie: jedna osoba wykonuje dowolne ruchy, gesty, miny, a druga naśladuje jego ruchy. Następnie zamieniają się rolami.

9. Praca plastyczna „Dzieci z całego świata”.

https://pracaplastyczna.pl/index.php/inne/206-dzieci-z-roznych-stron-swiata

Przygotowujemy sylwety dzieci z twardego brystolu lub tektury oraz podstawki z dwoma nacięciami. Naszym zadaniem jest wykonanie charakterystycznego stroju dla danej postaci np.  Eskimosa, Chińczyka, Japonki, Indianina itp. Do wykonania pracy, wykorzystujemy różnorodne materiały  i stosujemy różne techniki wg własnej inwencji. Po ozdobieniu postaci, wkładamy nogi sylwety w nacięcia (jedną nogę zaginają do przodu, drugą do tyłu) i przyklejamy od spodu klejem lub taśmą. Gdy sylwety są już dobrze umocowane, możemy  wykonać postaciom buty z plasteliny, naszkicować bluzkę, spodnie wyciąć i przykleić na właściwą część sylwety.

10.  Relaksacja

Skip to content