ZAJĘCIA SPOŁECZNO- EMOCJONALNE

Na początku proszę byście Państwo razem z dzieckiem  przygotowali miejsce do pracy.

 Proponuję abyście zaczęli od zagrania z rodzicami w dowolną grę typu:

– gra planszowa „ Chińczyk”

– gra planszowa- warcaby, szachy

– gra w karty tzw „ Piotruś”.

Dalej zachęcam do wspólnego obejrzenia z rodzicami filmu pt „ Kraina lodu”.

( film jest dostępny na YouTube)

Następnie posłuchajcie piosenek właśnie z tej bajki a potem zastanówcie się co czują bohaterowie poszczególnych piosenek.

Teraz możecie przystąpić do  zabawy ruchowej. Waszym zadaniem jest tańczyć do piosenek, starając się przy tej okazji pokazywać całym ciałem konkretne emocje.

Później może nastąpić wspólna rozmowa o słowach piosenki. Pomyślcie nad tym wspólnie , co się działo z Elsą, gdy nie mogła wyrażać  swoich uczuć? (odczuwała wtedy dużo strachu, bardzo się bała, była przestraszona, gdy niechcący zamroziła swoją siostrę). Elsa śpiewała: „Niech nie wie nikt, nie zdradzaj nic, żadnych uczuć, od teraz tak masz żyć” . Czy to rzeczywiście  pomogło jej poradzić  sobie ze swoimi lękami? A dlaczego nie? Co jej tak naprawdę pomogło? Ważne, by pokazać dzieciom, że tłumienie swoich uczuć nie pomaga nam w radzeniu sobie z nimi, ale nagły wybuch emocji też nie jest pozytywny (Elsa spowodowała zimę w całym królestwie). Pomaga nam dopiero mówienie o tym, co czujemy i zwrócenie się po pomoc do innych, bliskich nam osób.

Kolejnym zadaniem będzie wykonanie pracy plastycznej pt „ Uczucia w krainie lodu”.  Technika pracy dowolna. Pozwólcie Państwo, żeby dzieci mogły wykorzystać w pracy różne materiały.

 Ostatnim krokiem niech będzie posłuchanie muzyki relaksacyjnej.

ŻYCZĘ POWODZENIA I MIŁEJ WSPÓŁPRACY.

Skip to content