Temat tygodniowy: Zwierzęta na wiejskim podwórku

Drodzy Rodzice!                                                                                                                       

Propozycje aktywności na tydzień dla dzieci od 30 03.-3.04 2020r

W minionym tygodniu dzieci poznały zmiany zachodzące w przyrodzie wiosną, poznały kwiaty oraz ptaki powracające z ciepłych krajów. Dzieci kontynuowały również dziecięcą matematykę-przeliczały, tworzyły zbiory oraz dodawały w zakresie 10. Poznały także zwyczaje i symbole ludowe odchodzącej zimy.

Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

W codziennych sytuacjach warto kontynuować z dzieckiem utrwalanie nazw ptaków i roślin. Aby ćwiczyć dodawanie w zakresie do 10, warto przeliczać przedmioty codziennego użytku.

Na początek zapraszamy do  wysłuchania wiersza

„W zagrodzie”

Wstawać wszyscy wstawać,
dzionek się zaczyna.
Słoneczko już świeci
to dobra nowina.
Gospodyni Magda
z łóżka wyskakuje.
Krząta się po domu,
czasu nie marnuje.
Już czekają kury,
kaczki i perliczki.
Kogut, kilka gęsi,
indor i indyczki.
Gospodyni w wiadrach,
czystą wodę niesie.
Ptactwu sypie karmę,
głodne wszystkie przecież.
Wypuszcza z obory
krowę i barana,
niech na łące trawę
skubią już od rana.
Jak to gospodyni
dba o swą zagrodę,

zawsze bardzo chętnie
pokazać wam mogę.

Po wysłuchaniu wiersza można przeprowadzić rozmowę na temat jego treści przy pomocy pytań np.:

-jak na imię miała gospodyni?

– jakie zwierzęta występowały w wierszu?

-jakie zwierzęta mają rodzice w waszych gospodarstwach? Itd.

-jak wyglądają zwierzęta –zwrócenie uwagi na kończyny zwierząt-kota, psa jak się nazywają (łapy )

Prezentujemy planszę z obrazkiem łapa oraz literami ł Ł

-wyodrębniamy wyraz podstawowy „łapa”

-dzielimy wyraz  na sylaby , na głoski, określamy je kolorami w kartach pracy ( niebieskie –spółgłoski, czerwone-samogłoski)

– prezentacja małej i wielkiej litery ł,Ł

– zabawy z literą ł ( pisanie na tacce z kaszką, układanie z ziarenek, układanie wyrazu łapa lub innych wyrazów z poznaną literą ł  ( klaser)

Praca w kartach pracy 6 latki  Plac Zabaw- księga zabaw z literami str 58-59,Plac Zabaw część 3str 35-36 oraz ćwiczenia grafomotoryczne utrwalenie litery ł- karta 13

5 latki Karty prac str 29a i 29b,

Zachęcamy do obejrzenia ilustracji zwierząt i ich domów, a następnie wykonanie  karty pracy  str 36

Proponujemy pobawić się w liczenie zwierząt-karta 36-37 część 3 Placu Zabaw

5 latki- karta -30a i 30b

Można rozpoznawać z dzieckiem odgłosy zwierząt

a następnie dorysować brakujące elementy i pod każdym obrazkiem nalepić wyraz oznaczający odgłos zwierząt -karta pracy Plac Zabaw str 38

Proponujemy pośpiewać z dzieckiem piosenkę „Stary Donald farmę miał”

Można także porozmawiać o produktach ,które mamy dzięki zwierzętom gospodarskim, o wartościach odżywczych np. mleka, sera, jajek, zachęcamy do obejrzenia filmiku edukacyjnego Jak powstaje mleko po czym wykonania karty pracy Plac Zabaw część 3 str 38.

5-latki karty str 32 i 33

Dla chętnych dzieci proponujemy kącik grafomotoryczny– pisanie po śladzie oraz samodzielnie liter g, G, ł, Ł

5-latki: karty str 28 i 31

Jako pracę plastyczną proponujemy poćwiczyć rączki  lepiąc z plasteliny lub innej dostępnej masy figurki zwierząt gospodarskich – Moja farma wg pomysłu i wyobraźni dzieci.

Zajęcia ruchowe

W tym tygodniu proponujemy wykorzystanie kart obrazkowych. Zadaniem  dziecka jest wykonywanie odpowiednich ćwiczeń.

Relaksacja

Pragniemy również, by dzieci kontynuowały zajęcia relaksacyjne, dlatego poniżej zamieszczamy dla chętnych osób link do ćwiczenia „Kotek”, które mogą Państwo wykorzystać w domu. Ćwiczenie należy wykonywać systematyczne, jeśli to możliwe to codziennie.

Religia:

Zadanie na kolejny tydzień!

Temat : Pan Jezus wjeżdża do Jerozolimy  – Niedziela Palmowa.( Nr 38, str.86)

1. Bardzo proszę porozmawiać  z dzieckiem na tyle, ile to możliwe  o Niedzieli Palmowej.

2. Dziecko: Dorysuj w karcie pracy brakującą część palmy i pokoloruj.

Skip to content